Učebný odbor: 2487 H autooopravár |
|
Odborné zamerania: |
|
Forma, spôsob a organizácia štúdia: |
denné štúdium pre absolventov ZŠ |
Základné údaje: |
|
Dĺžka vzdelávania a prípravy: |
3 roky |
Učebný odbor je určený pre: |
chlapcov a dievčatá |
Podmienky na prijatie do učebného odboru: |
úspešné ukončenie 9. ročníka základnej školy, zdravotná spôsobilosť uchádzača |
Spôsob ukončenia vzdelávania a prípravy: |
záverečná skúška |
Doklad o dosiahnutom vzdelaní: |
vysvedčenie o záverečnej skúške, výučný list |
Poskytnutý stupeň vzdelania: |
stredné odborné vzdelanie klasifikácia stupňov vzdelania podľa ISCED – 3C |
Charakteristika obsahu vzdelávania a prípravy
Učebný odbor 2487 2 autoopravár pripravuje absolventa so všeobecno-vzdelávacím základom, nevyhnutným pre pochopenie odborných teoretických vedomostí a získanie praktických zručností tak, aby absolvent bol schopný samostatne vykonávať činnosti pri výrobe, servise a opravách automobilov. Obsah vzdelávania a prípravy má spoločný základ v prvom ročníku a vo svojich zameraniach v druhom a treťom. ročníku poskytuje odborné vedomosti a zručnosti v súlade so štruktúrou povolaní v autoopravárenstve.
Všeobecné vzdelávanie určuje skladba povinných všeobecnovzdelávacích predmetov. Charakteristika obsahových štandardov je definovaná Štandardom stredoškolského odborného vzdelávania pre stupeň vzdelania 3C. V jazykovej časti všeobecnej zložky vzdelávania sa kladie dôraz na všeobecné a komunikatívne kompetencie zo slovenského jazyka a cudzieho jazyka. V spoločenskovednej časti všeobecnej zložky vzdelávania sa kladie dôraz na obsah učiva humanitných a spoločenskovedných disciplín. V prírodovednej časti všeobecnej zložky vzdelávania sa kladie dôraz na obsah učiva, ktoré umožňuje žiakovi preniknúť do dejov, ktoré prebiehajú v živej i neživej prírode a sú nevyhnutné pre zvládnutie učiva odbornej zložky vzdelávania.
Odborné vzdelávanie určuje skladba povinných a voliteľných odborných predmetov s výrazným podielom praktického vyučovania. Praktické vyučovanie sa uskutočňuje formou odborného výcviku. Charakteristika obsahových zložiek štandardov je definovaná Štandardom stredoškolského odborného vzdelávania pre stupeň vzdelania 3C. Absolvent má byť schopný vykonávať tieto povolania ako v živnostenských prevádzkach (s perspektívou prípadného zriadenia vlastnej živnosti), tak i v priemyslových prevádzkach. Nezanedbateľným cieľom je tiež príprava absolventa, jeho prvá profesionalizácia je ako vo všeobecnovzdelávacej, tak i v odbornej zložke na úrovni, umožňujúca ďalšie vzdelávanie v rôznych krátkodobých špecializovaných, či rekvalifikačných kurzoch, ale i štúdium, vedúce dosiahnuť vyššej úrovne vzdelania.